Politik

8/30/2006

Dagens fadäser

Idag har Lars gjort dagens fadäs, men han är inte ensam, till honom sällas Agneta Östman-Wenger. Lars avgår, något som är en belastning, han erkänner att han gjort fel - indirekt. Jag anser att han kunnat sitta var; kan är god nog för jobbet. Men det har klagats på honom och visst har han gjort fel. Spekulationerna om NÄR han skall avgå har kommit och gått. Nu vet i i alla fall. Synd, för ingenting förbättras egentligen. Däremot är det rimligt att en man som ljuger, i hans position, får ta konsekvenser av det.

Agneta Östman-Wenger är en klippa i det moderata lägret. Inte PK alls ! En moderat som inte förstått att man kommer hamna i en korseld om man uttrycker åsikter som kanske är lite rasistiska. Skulle hon uttyckt motsatt åsikt så skulle den likaledes varit rasistisk åsikt.
Vad sa hon då ?
-"Skolstarten skedde i Sverige och där fanns bestämt svenska barn, men med akribi letar man efter dessa mörka huvuden. Jag älskar små lintottar. Är det fel i ett land som ursprungligen kryllade av dessa?" (Akribi - är det ett ord som vi normalt använder ?)
Sen är det legio i Sverige att
tillvita Moderaterna för rasism i valdebatten. Det har mig veterligen skett alla år som jag lyssnat. Inte ett dugg intressant, att en kvinna tycker om barn som liknar henne själv. Kanske har hon inga egna ?
(NB, den motsatta åsikten är: "Jag vill att det skall vara fler svarta barn på bilderna från skolstarten" )


Min åsikt är : det borde vara FLER barn på skolstarten. Där kan kanske Agneta göra en insats ? Aftonbladet 'snodde' hennes bild, från (m):s hemsida, fick de verkligen göra det ?