Politik

5/21/2006

Melodifestivalen ...

.... såg jag inte. Alla låtar som var med hade spelats i radio, förevisats i TV och kommenterats i tidningarna. De enda som faktiskt skulle kunna vara värt att se är röstningen. Finska låtsasmonster sjöng Halleluja, vann. Varför tänker jag oavsiktligt på Mumintrollen ?
- Istället gick jag på konsert. 20 minuter försenade spelade bandet två ganska lama låtar, och då, var jag redo att kräva tillbaka betalningen. Men då kom bandet igång, jag blev helt lycklig. De spelade nya låtar ! Låtar som jag inte hört, som inte ens kommit ut på skiva. Skivan skulle släppas i sommar, jag skrev upp mig på ett exemplar. I en paus, så insåg jag att jag suttit i samma ställning i 45 min. Musiken hade trollbundit mig. Nästa gång jag får chansen så skall jag inte vara så tyken. Bara lyssna och inspireras.